توسعه الگوریتم یادگیری ماشین برای پی بردن به درك افراد
ساخت اپل آی دی: پژوهشگران آمریكایی در مطالعه اخیر خود یك الگوریتم یادگیری ماشین توسعه داده اند كه توسط آن می توانند میزان درك یك فرد از یك مفهوم را اندازه گیری كنند.
به گزارش ساخت اپل آی دی به نقل از ایسنا، پژوهشگران " دانشگاه دارتموث" ایالات متحده آمریكا اخیراً موفق به توسعه یك الگوریتم یادگیری ماشین شده اند كه می توانند از آن برای اندازه گیری اینكه یك دانش آموز برمبنای فعالیت مغز تا چه حد یك سوژه را درك می كند، استفاده كنند. در این مطالعه پژوهشگران بر روی سرفصل های بنیادین موسوم به "STEM" كه مخفف(Science، technology، engineering، and mathematics) است، تمركز كردند.
در این تحقیق، پژوهشگران دانش و فعالیت مغز دانشجویان را در هنگام آزمون مفاهیم مهندسی مكانیك و فیزیك با یكدیگر مقایسه كردند. در ادامه این آزمایش پژوهشگران موفق به توسعه روشی جدید شدند كه توسط آن می توانستند درك مفهومی دانشجویان را ارزیابی كنند.
"دیوید كرامر"(David Kraemer) نویسنده ارشد این مطالعه توضیح داد كه چرا تیم تصمیم به تمركز بر موضوعات بنیادین یا STEM گرفت.
وی علت را چنین توضیح داد: یادگیری موضوعات بنیادین هیجان انگیز است، اما در عین حال می تواند كاملاً چالش برانگیز نیز باشد. با این وجود، بوسیله دوره یادگیری، دانش آموزان درك غنی از خیلی از مفاهیم پیچیده به دست می آورند.
طی این مطالعه بیست و هشت دانشجوی كالج دورتموث، بطور مساوی به دو گروه دانش آموزان مهندسی و دانشجوهای جدیدالورود تقسیم شدند. دانش آموزان مهندسی حداقل یك دوره مهندسی مكانیك و یك دوره فیزیك پیشرفته را گذرانده بودند در صورتیكه دیگر دانشجویان هیچیك از كلاس های مهندسی یا فیزیك را در كالج نگذرانده بودند.
دانش آموزان تست هایی را كه بر ساختار سازه ها و بررسی درك شركت كنندگان از قانون سوم نیوتن و بررسی مختصری از انواع مختلف نیروها در مهندسی مكانیك متمركز بود، دریافت نمودند. سپس از دانشجویان خواسته شد تا نیروهای نیوتنی را در ساختارهای دنیای واقعی شناسایی كنند.
نكته قابل توجه این است كه دانشجویانی كه در آزمون ها نمرات بالاتری كسب كردند، مایل بودند تا از "قشر بینایی"(Visual cortex) همانطور كه در هنگام استفاده از دانش مفهومی در مورد مهندسی استفاده می كردند، استفاده كنند و از بقیه مغز به منظور پردازش یك تصویر بصری بسیار متفاوت استفاده كردند.
نتایج نشان داد كه دانش مفهومی دانشجویان مهندسی با الگوهای فعالیت در چندین منطقه مغز، همچون شبكه پشتی پیشانی، كه به شناخت فضایی كمك می نماید و قشر پس سری مرتبط می باشد.
منبع: ساخت اپل آی دی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب