مدیرعامل ایرنا: رسانه ها باید صدای مردم باشند

مدیرعامل ایرنا: رسانه ها باید صدای مردم باشند ساخت اپل آی دی: تهران - مدیر عامل خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: رسانه ها باید صدای مردم باشند و نسبت به انعكاس نقاط قوت و ضعف دستگاه های مختلف حساسیت داشته باشند.


به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، سید ضیاء هاشمی در نشست هم اندیشی مدیران روابط عمومی دستگاههای تابعه وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی تصریح كرد: در جهت همدلی و هم افزایی، باید نقاط قوت و ضعف دولت، مجموعه ها و سازمان ها را مطرح و رسالت رسانه ای خویش را حفظ نماییم.
مدیرعامل ایرنا خاطرنشان كرد: نقد دستگاههای مختلف، نه با هدف تضعیف، بلكه وظیفه از سر شفقت و رفاقت آثار و بركات ارزشمندی به دنبال دارد.
وی تصریح كرد: اكنون كه در قرن 21 و در دنیای اطلاعات و ارتباطات بسر می بریم، استراتژی كتمان حقایق جواب نمی دهد بلكه باید به سمت جلب مشاركت پیش برویم و اگر رسانه ای ضعف ها را برجسته كند در واقع موقعیتی را در اختیار نقد شونده قرار داده تا ضعف های خویش را برطرف و آنها را تبدیل به فرصت كند.
هاشمی ادامه داد: اگر نقدها را با دید مثبت نگاه نماییم، بدگمانی ها برطرف می شود؛ ما باید صدای مردم را بشنویم و برای پیگیری خواست مردم، از طرح نقدها استقبال نماییم و اینجاست كه روابط عمومی ها با رسانه ها به یك تعامل مثبت می رسند.
وی از اعتماد عمومی بعنوان یكی از لزوم های جامعه امروز یاد كرد و اضافه كرد: اعتماد اجتماعی مستلزم تعامل و گفت وگو است و وظیفه روابط عمومی ها نیز، ارتقای اعتماد اجتماعی است كه امروز بیش از هر زمان دیگر به آن نیاز داریم.
هاشمی ادامه داد: اعتماد اجتماعی منجر به انسجام می گردد و انسجام، مقدمه اقتدار است.
وی اضافه كرد: در شرایطی بسر می بریم كه مجموعه ای در بیرون مرزها به دنبال نقض اقتدار ما هستند از این رو، به جامعه ای مبتنی بر اعتماد نیازمندیم؛ جامعه مقتدری كه حركت رو به جلو را تامین كند.
مدیرعامل ایرنا با اشاره به اینكه اگر اعتماد اجتماعی باشد، امید در جامعه بیشتر می شود، اضافه كرد: جامعه ای كه از امید برخوردار نباشد، نسبت به آینده بدبین است و بدبینی، نارضایتی و بی اعتمادی را در جامعه بالا می برد.
وی بر ضرورت تولید نشاط در جامعه تصریح كرد و اضافه كرد: تولید اعتماد نیازمند مقدمات لازم یعنی مشاركت جویی است، به این معنا كه سازمان های مختلف باید انگیزه كافی و زمینه مناسب برای مسئولیت پذیری و ایفای آن داشته باشند زیرا كه اگر مسئولیت اجتماعی نباشد، یك سازمان مقبولیت نخواهد داشت.

** روابط عمومی حلقه اتصال بین سازمان و جامعه است
مدیرعامل ایرنا، روابط عمومی ها را حلقه اتصال بین سازمان و جامعه دانست و اضافه كرد: روابط عمومی باید بتواند متناسب با نیازهای جامعه مسئولیت پذیری را سرلوحه برنامه های خود قرار دهد اما این مسئولیت پذیری، بدون مشاركت میسر نخواهد شد.
وی با تاكید بر اینكه آگاهی بخشی و شفاف سازی، بستر شایعات را از بین می برد و زمینه اعتماد اجتماعی را فراهم می كند، اضافه كرد: البته این اعتماد اجتماعی به صورت یك سویه به نتیجه نمی رسد و نیازمند تعامل دو جانبه است تا امكان گفت و گو مهیا شود.
هاشمی نقد را یك فرصت مطلوب برای سازمانها دانست و اضافه كرد: روابط عمومی به نمایندگی از سازمان و بعنوان سخنگوی آن، باید از نقد استقبال كند تا بستر را برای تعامل تولید كند.
وی ادامه داد: اگر می خواهیم دیگران به ما اعتماد داشته باشند یا جامعه به مدیریت سازمان، اعتماد داشته باشد، باید اعتماد نماییم چون كه اعتماد، اعتماد و بدگمانی بی اعتمادی می آورد.
مدیرعامل ایرنا، بر ضرورت تعامل رسانه ها و روابط عمومی ها تصریح كرد و در عین حال اظهار داشت: روابط عمومی نباید جای رسانه را بگیرد، رسانه هم نباید جای روابط عمومی را بگیرد زیرا نقش هركدام متفاوت است؛ روابط عمومی متصل به سیستم مدیریت و زبان و ویترین مدیریت است و می خواهد تصویر درستی از مدیریت ارائه دهد اما نباید در این راه، اعتماد اجتماعی را از دست بدهد.
هاشمی بر تعاملی بودن نقش روابط عمومی ها تصریح كرد و اضافه كرد: روابط عمومی با شناسایی ضعف ها و اشكالات، باید راهی برای رفع مشكل و حل مساله پیدا كند، باید پاسخگوی مردم باشد و صدای مردم را به گوش مسئولان برساند؛ یكی از كانال هایی كه می تواند این مهم را انجام دهد، رسانه است.
استاد دانشگاه تهران ادامه داد: روابط عمومی باید به حوزه مسئولیت خود اكتفا كند و تنها داده های لازم را در اختیار رسانه ها قرار داده و اجازه دهد رسانه ها با خلاقیت خود داده ها را پردازش كنند تا بتوانند پیوند خویش را با افكار عمومی و مخاطبان حفظ كنند.
مدیرعامل ایرنا خاطرنشان كرد: اگر رسانه بخواهد نقش روابط عمومی را ایفا كند و سخنگو و مبلغ سازمان ها باشد، جایگاه خویش را در بین مخاطبان از دست خواهد داد و تبدیل به یك رسانه تشریفاتی می گردد.
هاشمی انتقال مطالبات مردم را وظیفه رسانه ای ایرنا دانست و خاطرنشان كرد: ایرنا یك خبرگزاری رسمی ملی با نگاه ملی است و كاركرد این رسانه بیان واقعیت ها است تا بتواند به رسالت حرفه ای خود بعنوان حلقه واسط مردم و مسئولان، عمل كند و صدای مردم و دولت باشد.
وی انعكاس اخبار صحیح را باعث جلب اعتماد و افزایش امید و نشاط در جامعه دانست و اضافه كرد: نقد ابزار رسانه است و ایرنا باید نقش انتقادی خویش را حفظ و با نقد صحیح، امید را در بین مردم تقویت كند.
اقتصام**1070**2025


1397/02/24
13:53:46
5.0 / 5
5101
تگهای خبر: دستگاه , رسانه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۵
خرید اپل آیدی - ساخت اپل آیدی

idstore.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ساخت اپل آی دی محفوظ است

ساخت اپل آی دی

سفارش ساخت اپل آی دی